.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم برچیده شدن فرهنگ‌ انحرافی قمه‌زنی

فرماندار میاندرود گفت: برای از بین بردن رسم انحرافی قمه‌زنی نیازمند فرهنگ‌سازی درست هستیم تا برچیده شود.


 به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، علی رجبی در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی درست برای از بین بردن رسم انحرافی قمه‌زنی از استقرار واحد سیار انتقال خون استان در میاندرود با این هدف خبر داد و گفت: افرادی که می‌خواهند اقدام به این کار ناثواب کنند، می‌توانند با مراجعه به واحدهای سیار، خون خود را به نیازمندان اهدا کنند.

وی با اعلام اینکه این اقدام جایگزین مناسبی برای کارهای انحرافی در عزاداری‌ها است، ادامه داد: این امر کاری عقلانی و دارای ثواب است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری امام جمعه میاندرود نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای حضور پررنگ جوانان در نمازهای جمعه و جماعات، این کار را نیازمند آسیب‌شناسی و کارشناسی بیشتر در جلسه‌های آینده شورا دانست.

وی با اشاره به میزان و پراکندگی جمعیت شهرستان، مشارکت مردم میاندرود به‌ویژه جوانان در نماز جماعت این شهرستان را مناسب دانست و تصریح کرد: معتقدیم که این کافی نیست و باید از ظرفیت جوانان معتقد این شهرستان بیشتر استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میاندرود به برگزاری برخی جلسه‌های عزاداری بدون روحانی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: حضور روحانی در جلسه‌ها سبب دوری از انحراف‌ها در عزاداری‌ها می‌شود و در غیر این صورت مشاهده شده است که برخی بیانات ناصحیح و حتی نسبت‌های فامیلی نادرست به ائمه نسبت داده می‌شود که شایسته نیست.

رسولی تصریح کرد: در حقیقت کسانی که برای قمه‌زنی بین عزاداران می‌آیند هدف‌شان عزاداری نیست و تنها برای جلب توجه و نگاه مردم حضور پیدا می‌کنند.

محمد جواد زمانی کیاسری قاضی و نماینده دادگستری نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه برخورد قانونی با افرادی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند، تصریح کرد: بیشتر کسانی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند افراد سابقه‌دار هستند و تجربه دستگیری و حبس دارند.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد برپایی هرگونه خیمه عزاداری در این شهرستان منوط به هماهنگی و دریافت مجوز از شورای فرهنگ است و جلسه‌های این شورا بنا به اهمیت امور فرهنگی در فاصله کمتر از یک ماه برگزار شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.